BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Photobucket

"Ya Allah, jangan Engkau memberikan kepadaku
dari kenikmatan dunia yang terlalu banyak
agar
aku tidak melampaui batas larangan-Mu.
Jangan pula terlalu sedikit sehingga

aku lupa kepada-Mu.
Sesungguhnya yang sedikit tapi mencukupi,

lebih baik bagiku
daripada yang banyak tetapi melalaikan"

Wednesday, January 26, 2011

Mawaddah wa rahmah.. ^^v


~supaya engkau mengerti kata hatiku, meskipun bibirku tidak berbicara~ ^^v



(gambar hiasan syak)


“Dan segala sesuatu kami jadikan berpasang-pasangan, supaya kamu mengingat kebesaran Allah.” (Adz Dzariyaat 51 : 49) ^^v


“Sesungguhnya,apabila seorang suami memandang isterinya (dengan kasih & sayang) dan isterinya juga memandang suaminya (dengan kasih & sayang), maka Allah akan memandang keduanya dengan pandangan kasih & sayang.Dan apabila seorang suami memegangi jemari isterinya (dengan kasih & sayang) maka berjatuhanlah dosa2 dari segala jemari keduanya” (HR. Abu Sa’id)


" Bagi org yg mampu memendam nafsunya pd org yg dicintai, baginya pahala yg besar dan jika sehingga mati dia mampu menahan nafsunya, dia tergolong mati syahid. " (kitab Hasyiyah Bajuri, Juz 1 Op. Cit. ms. 244-245)


“Aku memohon cinta-MU, cinta sesiapa yang mencintai Engkau & mencintai amal yang membawa aku dekat kepada Engkau.” ( HR At-Tirmidzi)



Dari al-Aswad bin Yazid,katanya:

"saya bertanya kepada Aisyah radiallahu'anha,apakah yang dilakukan oleh nabi s.a.w. dirumahnya? Aisyah menjawab: "Beliau s.a.w. melakukan pekerjaan keluarganya. Kemudian jika datang waktu solat,lalu beliau keluar untuk mengerjakan solat itu." ( Riwayat Bukhari)


Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, Allah yang melimpah-limpah rahmatnya akan menanamkan bagi mereka dalam hati orang ramai perasaan kasih sayang (Maryam 19:96)


ALLAH berfirman:
"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi ,dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang yang berakal,iaitu orang-orang yang mengingati ALLAH sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata: : "Ya Tuhan kami,Tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia,Maha Suci Engkau ,maka peliharalah kami dari siksa neraka."

( Ali-Imran 190-191)


0 comments: